tirsdag 26. mai 2015

Ekkolodd har vel mesteparten

Ja det regner jeg med at mesteparten har.  Men det er litt andre dimensjoner over det utstyret jeg er i ferd med aa skifte paa skipet jeg jobber paa.  Her har vi en Simrad EA600, med effektiv range paa oppimot 10000 meter.

Med 12 khz svinger paa 2000w maaler vi dypder paa oppimot 10000 meter.  Dypdemaalinger er etter hvert blitt et viktig sideprodukt i seismikk.  Vi holder akkurat paa aa ta ut den gamle svingeren, som sitter som den skulle vaert limt fast.  Vi maa til med aa skjaere ekstra hull i blisteren for aa faa den ut.  Og saa skal den nye svingeren inn, daevelskapen veier 84 kilo, saa det er litt andre dimensjoner over svingeren jeg har her, i forhold til det som er paa min baat og de fleste andre i baathavna.

image

Faar bare streve videre med faenskapet,

vi blogges

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...