mandag 23. mars 2015

AIS

Jeg har nevnt AIS tidlgere, der du blant annet kan faa AIS ved hjelp av telefonen og Marine traffic app.  Men jeg ville gjerne ha dette inn paa kartplotteren min ogsaa.  Joda, no har jeg faatt ordnet med en AIS mottaker.  Jeg er i den heldige stilling at jeg kan ta ut diverse artikler og betale med Safetypoints.  Dette er poenger vi faar naar vi skriver f.eks risikovurderinger, eller gjoer risiko rapporter, eller lignende ting ang sikkerhet.  Vi faar faktisk ogsaa poeng for aa trimme.  Jeg har bestilt denn

image

Omtrent 1600 kroner koster den paa Amazon, du finner lignende paa EBAY, i gamlelandet er disse en del dyrerer, du maa nok opp i et par tusen og vel saa det.  Saa til sommeren er det bare aa koble til antenna, en ledning til kartplotteren og saa har AIS paa stor skjerm istedenfor paa telefonen. 

 

Vi blogges

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...