lørdag 29. august 2015

Fiskeplasser

Jeg røper ikke noen hemmelighet hvis jeg sier Tveitøy grunna er en bra fiskeplass, denne vet mesteparten om.  Som sagt tidligere er kart.kystverket.no også en grei plass å plotte punkter, og lagre dine fiskeplasser.  Derfor er det greitt å registrere seg der, du kan lagre mangfolidge turer og punkter og til og med få dette opp på mobilen din, eller eksporterte til kartplotter.

image

Faktisk brukte vi å kalle bukta mellom lille Tveitøy og Bleikjo for torskebukta, mye småtorsk, men også torsk opp til 4-5  kilo har jeg tatt der.  Mellom grunna og Tveitøya har vi også tatt en del torsk.  Du ser ofte et tydelig strømbelte utenfor nestet mellom grunna og Tveitøy, og her står det ofte både pale og lyr. Resten av plassene mine får du ikke, men følg med i båte bloggen her og min private blogg, så plukker du kanskje opp et par av dem.  LOL

Vi blogges

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...