lørdag 19. september 2015

Garmin homeport

Hvis du har en Garmin kartplotter kan du bruke dette hendige programmet.  Det gjoer mer enn den andre loesningen jeg fortalte om der man kunne bruke kart.kystverket.no og EasyGPS.  Du kan ogsaa overfoere eventuelle ruter du har laget hos kystverket til dette programmet.  Bare eksporter dem som kml filer istedenfor og importer dem i Homeport foer du sender dem til kartbrikken til Garmin.  Screenshot under, der jeg har importert ruta fra Husnes til Roeyksund paa Boemlo.  Jeg har kun brukt basekartet i Homeport, men har satt dette opp slik for bror min som bruker en Garmin.

image

Hvis du setter inn kartbrikken fra plotteren din, faar de meget detaljerte kart opp, og kan simulere kjoeringen av ruten med tidevann osv, meget imponerende.  Saa jeg skal eksportere alle mine ruter og fiskeplasser naar jeg kommer hjem igjen, og ha dem klar i Garmin format.  Programmet er gratis for nedlasting. 

Vi blogges

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...