onsdag 10. juni 2015

500.000 båtførere lever farlig

Ja det var overskriften på TV2 her om dagen, innlegget gjaldt VHF.  Jeg har bestilt, da jeg allerede har sertifikat og er forøvrig helt enig.  Mobiltelefon er greit nok, men som det ble sagt i innlegget vet man jo ikke nummeret til båter som er i nærheten.  Har du VHF og kaller opp på kanal 16 vil du alltid få kontakt og gjerne med en båt som ligger like rundt neste nes.  Kjøp VHF snarest, så er du sikker.

http://no.wikipedia.org/wiki/Maritim_VHF

Ellers var jo debatten om samme alkohol grense som for bil diskutert, men her er jeg uenig.  Jeg synst det burde være lov å ta seg en kosepils på sjøen.  Men det bør jo være med ettertanke der og.  F.eks jeg i 6-7 knop er jo mye sikrere enn en halvfull tulling i en 30 foter med 30-40 knop.  Jeg synst grensen bør stå som den er jeg.

http://www.batmagasinet.no/artikkel/ny-debatt-om-promillegrensen-til-sj%C3%B8s

Ellers ser jeg jo at det er asfaltert i båthavna no, hele bobilplassen og stykket bort til vinsjehuset.  Dette var etterlengtet, var sørpete her når det regna.

image

Vi blogges

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...